Een kleine update - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marloes Brakel - WaarBenJij.nu Een kleine update - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marloes Brakel - WaarBenJij.nu

Een kleine update

Blijf op de hoogte en volg Marloes

29 April 2015 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik iets van mij liet horen. Ik maak hier zoveel mee maar het schrijven van een blog past er nog niet zo goed tussen. Ik stel het steeds maar uit. Ik weet ook niet zo goed waar ik moet beginnen. Hieronder schrijf ik wat korte gebeurtenissen zodat jullie een beetje weten wat ik aan het doen ben. Een echte schrijver ben ik totaal niet dus daar moeten jullie maar even doorheen kijken.

Op 27 maart was het dan eindelijk zover papa en mama kwamen mij opzoeken op Curaçao. Met tranen in mijn ogen sloot ik ze in mijn armen en ik liet ze even niet meer los. Wat vond ik het heerlijk om ze bij mij te hebben. Dit was het begin van een fantastische vakantie. In de twee weken dat ze op het eiland waren, hebben we veel gezien en gedaan.
Wat mij het meeste bij bleef waren de mooie stranden met het heldere water. Naast veel zon, zee en strand hebben we ook een aantal culturele dingen gedaan zoals het slaven museum: Kura Hollandia, Christoffelpark, Boka's en de stad punda. De twee weken dat papa en mama er waren vlogen om en ondertussen zijn ze alweer een aantal weken thuis. Lieve papa en mama bedankt voor alles! Ik heb samen met jullie genoten.

Op stage heb ik ook niet stil gezeten. Op 24 april was het dan zover de koningsspelen. Deze dag heb ik samen met 6 andere studenten georganiseerd. De weken ervoor zijn we druk geweest met alle voorbereidingen. We kwamen er wel even achter dat een sport- en speldag voor 460 leerlingen niet 1,2,3 geregeld was. Het draaiboek hebben we verschillende keren moeten aanpassen omdat het niet allemaal gaat zoals wij in Nederland gewend zijn. De materialen waren schaars en de hulp van leerkrachten was ook minimaal. Maar al met al was het uiteindelijk een hele geslaagde dag. De kinderen hebben zich vermaakt met alle spellen. Dat het allemaal niet volgens plan meer liep, hebben we gelukkig los kunnen laten en toen konden we genieten van de kinderen die het erg naar hun zin hadden.

Op maandag 27 april vierden wij net als alle andere Nederlanders Koningsdag. Prachtig weer, drankje (en nog veel meer drankjes), muziek en gezellige mensen maakten voor ons de dag helemaal compleet. De meeste mensen waren in het oranje verkleed en de straten waren versierd met oranje vlaggetjes. De hele middag en avond hebben wij ons vermaakt bij café de Tijd.

Deze week heb ik nog vakantie (jaja alweer vakantie) en dan moet ik er nog even 4 weken tegenaan op stage. Na de vier weken genieten Lieke en ik nog twee weken van het mooie eiland en op 10 juni vliegen wij weer naar het koude kikkerlandje. Voor ik het weet ben ik alweer thuis want de tijd vliegt hier echt voorbij. Maar het is ook wel weer fijn om iedereen thuis weer te zien. Het eerste feestje is al gepland als ik thuis ben: Hajraa!

Dikke kus


  • 29 April 2015 - 19:52

    Henrieke:

    Groot gelijk Marloes, eerst volop genieten!!! Die belevenissen neemt niemand je meer af en herinner je je hele leven nog! Het hajraa feestje kan jouw swing kwaliteiten zeker gebruiken!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 16 Nov. 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 3969

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 11 Juni 2015

Stage op Curaçao

Landen bezocht: